piątek, 16 sierpnia 2013

Gimp - rysunek ze szkicu


Natchnienie narysowała mnie w nagrodę za rozwiązanie krzyżówki z bloga. Po raz kolejny. Ktoś chciał żebym pokazała, jak to przerobić w gimpie, można tak także przerabiać szkice.
Pokażę wam jak się przerabia szkic w gimpie. Pokażę w krokach, będzie łatwiej.

 1. Na początku otwieramy gimp (to oczywiste, ale wolę napisać).
Wklejamy obrazek, bez klikania na nowy. Po prostu robicie wklej. Żeby cokolwiek robić z tym obrazkiem należy stworzyć nową warstwę. Na zdjęciu widać, gdzie tego szukać. Wyskoczy wam okienko, wybieramy w przypadku tego rysunku tło przezroczyste. Postać od razu będzie wycięta. Jak będziecie chcieli tło to uzupełnicie to w kolejne warstwie.
2. Zaczynamy zabawę :D. Wybieramy ołówek i zmieniamy jego rozmiar. Następnie powiększamy sobie obraz, czyli używamy tak zwanej lupy. Rysujemy po liniach. Pamiętajcie, że robimy to na nowej warstwie. Powinno wam wyskoczyć okienko dotyczące warstw. Rysujemy ołówkiem po liniach, tzw. kalkowanie. Tylko, że na komputerze. Sporo z tym zachowu. Ważne, żeby obrysować dokładnie nie zostawiając dziur, bo potem przy wypełnianiu, możecie mieć problem. Nazwa warstwy: warstwa.
3. Jeśli chcecie cienie to tworzymy nową warstwę. Wybieramy pędzel, kolor najlepiej czarny. Cienie

mogą być różne, ale ja wybrałam ten sposób. W opcjach pędzla zmniejszamy krycie, żeby nie był zupełnie czarny ten pędzel, ale tak jakby maznięcie koloru czarnego. Następnie na nowej warstwie cieniujemy. Jest to warstwa nr 1. Po pocieniowaniu czas na kolory.
4. Tworzymy kolejną warstwę. Te warstwę przekładamy pod naszą pierwszą warstwę, którą tworzyliśmy. Żeby nasza postać była kolorowa trzeba na pierwszej warstwie, na której tworzyliśmy zaznaczyć różdżką obszar. Zobaczcie czy na pewno zaznacza wam ten obszar który chcecie. Potem klikamy na wartwę #2, czyli tą najnowszą warstwę. Tam wypełniamy kolorem powierzchnie. Czynność powtarzamy dopóki nie pokolorujemy całego obrazka. Wypełniamy za pomocą wylewającej się farby, jest to na zdjęciu. Sporo z tym zabawy :)
5. Ostatni krok to usunięcie rysunku z samego spodu. Jeśli wszystko jest gotowe, klikamy na rysunek z którego rysowaliśmy, wybieramy menu warstw i usuń warstwę. Pokaże nam się nasze dzieło, które stworzyliśmy.

Zapisywanie w gimpie nie jest szczególnie skomplikowane, ale jest inne. Klikamy na plik i wyeksportuj do. Tam wybieramy końcówkę .png. Zapisujemy w miejscu przez nas wybranym i już. Powinno pojawić się w odpowiednim miejscu.
Mam nadzieję, że zrozumiale pisałam. Jeśli ktoś czegoś nie zrozumiał niech pisze w komentarzach. Na zdjęciach są dodatkowe podpowiedzi.

A teraz to co stworzyłam:

22 komentarze:

  1. Ślicznie ci wyszło, odrazu już zaczynam ściągać gimp ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, trochę mi to zajęło. Za dużo szczegółów XD

      Usuń
  2. Fajnie to zrobiłaś, ja już wiedziałam wcześniej jak to zrobić, ale poradnik przydatny dla tych co nie wiedzą ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie mi chodziło o osoby, które nie wiedzą :D

      Usuń
  3. fajne to xD mam gimpa i musze spróbować bo nigdy nwm o co chodzi z tymi warstwami xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warstwy jak dla mnie są do dodawania nowych elementów ;)

      Usuń
  4. Słodki smok <3
    Pollilolli.

    OdpowiedzUsuń
  5. zAczniecie hejcić, ale to lubię.

    Za długie łapki u myszki.


    Sai czeka na hejty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, to nie ja rysowałam, ja tylko jechałam po liniach rysunku :). Przecież jest napisane, że to nie moje dzieło ;)

      Usuń
    2. Wiem, że nie twój, po prostu nie moglam się powstrzymać od uwagi - jest to chyba rysunek Marzenie, chyba?

      Usuń
    3. Najpierw przeczytaj posta, potem oceniaj i zadawaj pytanie. Bo to pytanie akurat jest głupie. Widać, że nawet nie czytałaś co napisałam w poście.

      Usuń
    4. Sama lepiej pewnie nie rysuje. A ta ręka taka miała być.

      Usuń
    5. jakas dziwna miala byc

      Usuń
  6. jakas dziwna miala byc ta reka

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawdziwe dzieło sztuki! Super rysunek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, choć rysunek nie jest moim dziełem :) Ja tylko w gimpie poprawiłam :)

      Usuń
  8. Ja niedawno założyłem blog, na którym prezentuję moje rysunki wykonane w programie gimp :) Zapraszam i gratuluję talentu! ;)

    http://rysunkigimp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń