niedziela, 7 lipca 2013

Duchowy przewodnik cz. 1

Postanowiłam zrobić taki samouczek, jak używać umiejętności. Punkty umiejętności zbierasz wbiegając do nory z serem: 1miejsce 16 pkt, 2miejsce 14pkt, 3miejsce 12 pkt i kolejne po 10. Punkty można zdobyć przez uratowanie myszy. Początkowo za 1 uratowaną mysz masz 6 pkt. Po 30 levelu masz 10 pkt za uratowaną mysz ;)
WAŻNE: Tych umiejętności możemy używać TYLKO jak jesteśmy szamanem. Za to jak będziemy z kimś w parze szamanem, umiejętności się nie pokażą.

Przede wszystkim trzeba się zastanowić jaka umiejętność jest ci potrzebna. Zacznę od duchowego przewodnika, w którego sama inwestuję ;)


Tak wygląda drzewko w duchowym przewodniku. Jeśli chcesz odblokować wyższe piętro to musisz zainwestować w jedno piętro 5 pkt. I nie jest powiedziane, że tylko w jedną umiejętność. Możesz np dać 2 pkt na ser i 3pkt na dodatkowy czas.

Teraz opiszę każdą z umiejętności i do czego tak naprawdę mogą służyć. Niekoniecznie do popisywania się. Na blogu marzycieli macie wszystko w kupie opisane, więc jak się nie chce wam u mnie czytać to polecam tamten blog ;).




Pewnie kojarzycie te ikonkę? Powiększa wam ser. Można przeznaczyć na niego 5 pkt. Im więcej na niego punktów przeznaczycie, tym większy on będzie. Ci, którzy mają doświadczenie w byciu szamanem mogą się ze mną zgodzić, że większy ser jest przydatny. Łatwiej go chwycić i w ogóle budować przy nim. Tak to kiedyś mieliśmy ograniczenie, bo trzeba było uważać na ser. A jak się go powiększa ten problem tak trochę znika. Niestety są minusy tak dużego sera. Na racingowych mapach są często takie mapy, gdzie trzeba omijać ser, żeby wbiec w ogóle do norki, lub żeby jak najszybciej wbiec. A jak ominąć tak ogromny ser? No to czasami jest niemożliwe. Na vanilli duży ser nie przeszkadza. Jeśli tam gracie, możecie go powiększyć :)

Dodatkowy czas polecam osobom, które lubią budować skomplikowane budowle lub mają harda. Na zwykłym trybie szamana dodatkowy czas jest nie potrzebny. To na hardzie musimy kombinować jak szybko zbudować i na dodatek usztywnić budowle. Dlatego dodatkowy czas jak najbardziej mile widziany :). Czas jest dodany do czasu mapy, nie trzeba nic klikać.

Zmartwychwstanie jest bardzo przydatną umiejętnością. Czasami boimy się zaryzykować, żeby postawić daną budowlę, bo po prostu np. nie mamy warunków. Ta umiejętność bardzo pomaga i znowu się powtórzę, szczególnie na hardzie. Nie musisz nic klikać żeby ją użyć. Jak zginiesz to powstajesz. Jeśli użyłeś totemu przed śmiercią to jak powstaniesz masz sp. Twój nick wtedy nie jest już niebieski a zwykły żółty (dla innych normalny nick gracza).

To umiejętność raczej bym nie nazwała umiejętnością. To jest taki przymus dobry do trollowania. Zmuszasz jedną osobę lub więcej (w zależności ile punktów na to przeznaczyłeś) do tańczenia. Jeśli chcesz ponabijać się z myszek ta umiejętność jest jak najbardziej dla ciebie :).

Ta umiejętność powiększa twojego szamana. tak jak wyżej było z serem, z szamanem jest podobnie. Jego wielkość zależy od przyznanych punktów. Jeśli często gubiliście swojego szamana pośród innych myszek, lub mieliście problem, żeby dać sobie balona to ta umiejętność jest dla was. Powiększa szamana, dzięki temu od razu wiecie gdzie jesteście.

Ta umiejętność pozwala ci oddać ser przez ciebie zebrany innej myszce. Można używać to wiele razy. Jeśli ktoś ma problem dostać się do sera to przekazujesz mu swój ser i w ten sposób zaoszczędzasz czas i masz dodatkowe punkty za uratowaną mysz. W panelu szamana masz to jako ser. Klikasz, a potem wybierasz myszkę, której chcesz przekazać ser. Wtedy ty tracisz ser, a dana myszka go ma. Potem znowu możesz zabrać ser i znowu przekazać.

Nekromancja, chyba najbardziej ulubiona umiejętność tuż obok skrzydeł. Możesz wskrzeszać myszki, które spadły i wybąbelkowały. Można wskrzesić do 5 myszy i to jest zależne od tego ile punktów na to przeznaczysz. Wskrzeszona myszka będzie szkieletem. Polecam wskrzeszać na serze. Wtedy szkielet myszki ma ser.

Łatwa wygrana, ja to nazywam norą. Możesz za pomocą tej umiejętności zabrać mysz prosto do nory, no prostymi słowami wyczarowujesz norę. Ale możesz wyczarować norę tylko myszce, która posiada ser. Tylu myszkom możesz dać
norę ile na to punktów przeznaczyłeś. Często połączone z nekromancją. Nigdy nie wiesz jaka mysz zostanie wskrzeszona. Więc wskrzeszasz na serze i dajesz myszce nore. W ten sposób afkowicz daje ci punkt :). Oczywiście możesz jeszcze przekazać swój ser danej myszce i nora. Ta umiejętność jest przydatna na osoby, które staną ci z serem na mapie i nie chcą wejść do nory. Wystarczy, że zaczniesz czarować i nie ważne gdzie ucieknie ci mysz i tak wyląduje ona w norze. Ta umiejętność znajduje się w panelu szamana.

A oto jak to wygląda w panelu szamana. Umiejętności pojawiają się tuż pod canonami i kostką lodu. Te cyferki obok umiejętności oznaczają ile razy możesz tego użyć :). Nie dotyczy przekazywanego sera, to możesz robić dopóki ci się myszy nie skończą :)

To tyle na dziś. Kolejną część napiszę następnym razem :). Mam nadzieję, że choć trochę rozjaśniłam :)

Przypominam o konkursie.



8 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny przewodnik :)Dziękujemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że komuś pomógł :)

      Usuń
    2. Serio przydatny ;) Hmm wyłapałam tu błąd, mało istotny, ale błąd. Bo za drugie miejsce dostajemy 14 pkt a za trzecie 12 :)

      Usuń
    3. A racja XD. Jak ja mogłam o tym zapomnieć XD

      Usuń
  2. A np jak mam zrobić, żeby ser sie powiększył? kupiłam to , ale dalej nie wiem co

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest bardzo potrzebne i wogóle jest to super gra mam już 87 lvl XD

    OdpowiedzUsuń